صفحه اصلی انجمن ها روانشناسی اختلالات روانی شکست عشقی و اختلال وسواس فکری

این جستار شامل 3 پاسخ ، و دارای 3 کاربر است ، و آخرین بار توسط  vorlan در 3 هفته، 6 روز پیش بروز شده است.

  • نویسنده
    نوشته ها
  • #17155

    morteza_arak71_48969
    مشارکت کننده

    سلام من یه دانشجوی پزشکی سال سومم ک متاسفانه ترم یک و دو ب خاطر شاید جو تازه وارد شدن ب دانشگاه عاشق یکی از همکلاسیام شدم ولی ب دلایلی خیلی مشکلات بوجود اومد و به دعوا و توهین کشیده شد خلاصه اینکه جدیدا خود خانوم ب من گفت ک یکی دیگه رو می خواد و الان هم توی دانشگاه مدام تلفنی حرف میزنه …… من توی این سه سال پیش روانپزشکایی رفتم اما فقط منو ب قرص بستن و فک میکنم هیچ اثر مثبتی جز تسکین موقت ب من نداده گاهی حتی احساس پوچی میکنم دیگه واقعا خسته شدم دوس دارم از این حالت در بیام و ب همون روزای اول برگردم بدون هیچ علاقه من احساس میکنم یه روانکاو خیلی بهتر میتونه کمکم کنه تا اینکه ب قرص متکی بشم ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنین چطور از این اوضاع در بیام قرص ک اثری نذاشته و من احساس میکنم فقط عوارضش برام میمونه ؟!!!

  • #17210

    سلام.به عنوان یک روان شناس و مشاور تاکنون افراد زیادی به دلیل شکستهای عشقی و یا جدایی، به من مراجعه کرده اند . این مشکل دامنگیر خیلی از افراد بوده و هست و خواهد بود .برخورد با این مشکل با توجه به میزان بلوغ عاطفی و میزان منطقی بودن و نیز نوع کاراکتر یا شخصیت ،در افراد مختلف متفاوت است.فردی که به شکست عشقی مبتلا میشود دچار یک بحران عاطفی می شود ، خوب حالا باید ببینیم چطور می توانید با این درد کنار بیایید؟ چطور می توانید یاد بگیرید که به زندگی خود ادامه دهید؟
    ۱-تهیه لیست از جنبه های منفی او.
    لیستی از همه چیزهایی که به او مربوط می شود که دوست نداشته اید تهیه کنید. می تواند از چیزهای خیلی کوچک شروع شود اما کم کم که پیش بروید به چیزهای مهمتر هم می رسید. همه آنها را روی کاغذ بیاورید و با خواندن دوباره آن خواهید فهمید رابطه ای که از دست دادید چندان هم برایتان خوب نبوده است. مطمئنا او در دوره دوستی خیلی شما را ازار داده است.
    ۲-ناامید نباشید
    بعد از تمام شدن یک رابطه، فکر می کنیم که هیچوقت دیگر کسی دوستمان نخواهد داشت. درست است که این حقیقت ندارد اما در آن لحظه احساسمان همین خواهد بود.
    واقعیت این است که احتمال خیلی زیادی وجود دارد که دوباره دوست داشته شوید. اما نه توسط همان دوست سابقتان. دیگر آن چیزهایی که در آن رابطه داشتید را به دست نخواهید آورد اما می توانید همان احساس خاص و مهم را با کس دیگری هم داشته باشید.
    بنابراین، یک حس تازه لزوماً آن تجربه ای که با دوست قبلی داشتید را تکرار نخواهد کرد اما متوجه خواهید شد که یک عشق تازه به اندازه همان تجربه قبلی شیرین خواهد بود یا حتی از آن هم شیرین تر.
    ۳-از خودتان تمجید کنید.
    باید به خودتان در آینه نگاه کنید و روی بهترین ویژگی ها و خصوصیاتتان متمرکز شوید و برای داشتن آن ویژگی ها به خودتان تبریک بگویید.
    کار مفید دیگر این است که لیستی از 50 چیزی که درمورد خودتان دوست دارید بنویسید. اینکار ممکن است که وقت بگیرد اما فواید زیادی برایتان خواهد داشت.
    وقتی کسی ما را طرد می کند سعی می کنیم همه تقصیرها را به گردن خود بیندازیم. از نظر ذهنی خودمان برای اینکه چرا باهوش تر یا جذاب تر نیستیم خودمان را سرزنش می کنیم. باید دست از این تفکر مخرب بردارید و اجازه بدهید که خوبی های خودتان را ببینید. پس زمان هایی را یاد بیاورید که به کسی کمک کردید یا با غریبه ای مهربان بودید.
    اینکه یاد بگیرید ارزش های خود را قبول کنید و برای مهربانی، زیبایی و استعدادهای خود ارزش قائل باشید خیلی کمکتان می کند.
    فراموش نکنيد که به دست آوردن سلامت کامل فرآيندي بسيار زمان بر است. يعني در زماني که شما فکر مي کنيد کاملا بهبود يافته ايد، ممکن است دوباره علايم غم، خشم،گناه، ترس و … را در خود ملاحظه کنيد. لذا به قلب شکسته تان فرصت ترميم دهيد.

    Sent with MailTrack

  • #18075

    سلام.به عنوان یک روان شناس و مشاور تاکنون افراد زیادی به دلیل شکستهای عشقی و یا جدایی، به من مراجعه کرده اند . این مشکل دامنگیر خیلی از افراد بوده و هست و خواهد بود .برخورد با این مشکل با توجه به میزان بلوغ عاطفی و میزان منطقی بودن و نیز نوع کاراکتر یا شخصیت ،در افراد مختلف متفاوت است.فردی که به شکست عشقی مبتلا میشود دچار یک بحران عاطفی می شود ، خوب حالا باید ببینیم چطور می توانید با این درد کنار بیایید؟ چطور می توانید یاد بگیرید که به زندگی خود ادامه دهید؟
    ۱-تهیه لیست از جنبه های منفی او.
    لیستی از همه چیزهایی که به او مربوط می شود که دوست نداشته اید تهیه کنید. می تواند از چیزهای خیلی کوچک شروع شود اما کم کم که پیش بروید به چیزهای مهمتر هم می رسید. همه آنها را روی کاغذ بیاورید و با خواندن دوباره آن خواهید فهمید رابطه ای که از دست دادید چندان هم برایتان خوب نبوده است. مطمئنا او در دوره دوستی خیلی شما را ازار داده است.
    ۲-ناامید نباشید
    بعد از تمام شدن یک رابطه، فکر می کنیم که هیچوقت دیگر کسی دوستمان نخواهد داشت. درست است که این حقیقت ندارد اما در آن لحظه احساسمان همین خواهد بود.
    واقعیت این است که احتمال خیلی زیادی وجود دارد که دوباره دوست داشته شوید. اما نه توسط همان دوست سابقتان. دیگر آن چیزهایی که در آن رابطه داشتید را به دست نخواهید آورد اما می توانید همان احساس خاص و مهم را با کس دیگری هم داشته باشید.
    بنابراین، یک حس تازه لزوماً آن تجربه ای که با دوست قبلی داشتید را تکرار نخواهد کرد اما متوجه خواهید شد که یک عشق تازه به اندازه همان تجربه قبلی شیرین خواهد بود یا حتی از آن هم شیرین تر.
    ۳-از خودتان تمجید کنید.
    باید به خودتان در آینه نگاه کنید و روی بهترین ویژگی ها و خصوصیاتتان متمرکز شوید و برای داشتن آن ویژگی ها به خودتان تبریک بگویید.
    کار مفید دیگر این است که لیستی از 50 چیزی که درمورد خودتان دوست دارید بنویسید. اینکار ممکن است که وقت بگیرد اما فواید زیادی برایتان خواهد داشت.
    وقتی کسی ما را طرد می کند سعی می کنیم همه تقصیرها را به گردن خود بیندازیم. از نظر ذهنی خودمان برای اینکه چرا باهوش تر یا جذاب تر نیستیم خودمان را سرزنش می کنیم. باید دست از این تفکر مخرب بردارید و اجازه بدهید که خوبی های خودتان را ببینید. پس زمان هایی را یاد بیاورید که به کسی کمک کردید یا با غریبه ای مهربان بودید.
    اینکه یاد بگیرید ارزش های خود را قبول کنید و برای مهربانی، زیبایی و استعدادهای خود ارزش قائل باشید خیلی کمکتان می کند.
    فراموش نکنيد که به دست آوردن سلامت کامل فرآيندي بسيار زمان بر است. يعني در زماني که شما فکر مي کنيد کاملا بهبود يافته ايد، ممکن است دوباره علايم غم، خشم،گناه، ترس و … را در خود ملاحظه کنيد. لذا به قلب شکسته تان فرصت ترميم دهيد.

  • #76883

    vorlan
    مشارکت کننده

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.